Een Quilt along

Onlangs werd ik lid van het Dutch Modern Quilt Guild en daar is drie weken geleden een quilt along gestart. Oei, net in vakantietijd, maar dat mag de pret niet drukken. Ik weet niet of het me lukt alle blokken te maken, want eind augustus zullen we onze jongste naar Finland brengen. Hij gaat een tijd “op Erasmus” en wij gaan een paar weken vakantie vieren in Finland. Toch maar begonnen met de blokken, want het leuke aan deze Qal is, dat je behalve blokken maken, ook zelf een ontworpen dan wel gekozen blok instuurt. Helemaal tof, zoiets. Dat heb ik nog niet eerder gedaan en ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Hier de eerste blokken                                                                                     We zullen zoveel mogelijk met twee kleuren werken en ik heb voor wit en een soort blauw/groen gekozen. In deze tint heb ik een paar lappen stof en ik denk dat het wel genoeg gaat worden voor 25 blokken van 6″ bij 6″. Anders maar wat meer wit of een paar iets donkerder tint stof erbij. Maar eens zien of het nodig is. Anderen hebben twee kleuren en een achtergrondstof of een serie stofjes in ongeveer dezelfde kleurstelling. Het is verschillend wat de deelnemers gekozen hebben, maar dat kun je allemaal wel zien op de website van het DMQG.

Nu heb ik nog niet zoveel af gemaakt, terwijl dat wel m’n plan is voor 17 in 2017. Gelukkig is de “twelve days of Christmas”  wel klaar.                                                                                                           De bies er omheen gemaakt, de ophangtunnel er aan en zelfs een etiket zit op de achterkant. Ruim op tijd af voor de Kerst deze keer. En verder…. Afgelopen zaterdag heb ik mooi dun wit garen gekocht en nu kan ik de quilt met grote ruiten dubbelen en mooi doorquilten, hoewel… Vanmiddag bij het doorstikken van een hondendekentje (dat zou ik gauw even tussendoor maken) is m’n naald helemaal verbogen. Oeps, totaal onbruikbaar! Nu maar weer op zoek naar nieuwe naaimachinenaalden ergens in een kast….. pfff en het is al zo rommelig in huis door de aanstaande vakantie en het gaan verkassen van jongste.

One thought on “Een Quilt along

Geef een reactie

