Plaatjes of geen plaatjes

Het is al weer enige tijd geleden dat ik wat schreef en dat is zeker niet de bedoeling. Het geval wil dat ik vorig jaar november mijn fototoestel, na een paar keer nakijken en schoonmaken zonder het beoogde resultaat, ter reparatie bij de fotowinkel heb ingeleverd en dat deze winkel ondertussen failliet is gegaan. Nu heb ik de reparatieservice van Olympus gebeld en het toestel is weliswaar gerepareerd, maar teruggestuurd naar de winkel een dag voordat deze failliet verklaard werd. En zo is het compleet vastgelopen. Na tal van acties van mijn kant en beloften van de fotowinkel, reactie van het bureau van de curator en het nieuwe bedrijf dat de winkelketen overnam, is nog niet duidelijk waar het gerepareerde toestel is gebleven en of ik het ooit terug krijg. Kortom hoe moet het nu met de plaatjes?

Van onze jongste heb ik een klein toestel geleend, een afdankertje en dat is die niet voor niets. Het is moeilijk om er mooie foto’s mee te maken….  Foto’s komen er wel, maar donker en onscherp. Zoonlief plaagt dat het toestel wel geschikt is voor “stillevens”, dus juist iets voor mij, want quilts liggen of hangen toch stil…. Nou, nee dus.

Zo was ik op de regiodag van het Quiltersgilde in Oisterwijk en daar was een en al actie….  zoiets geeft onscherpe foto’s. Wat jammer.                                                                                          OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                  Aan een poging om de “show and tell” vast te leggen heb ik me maar niet gewaagd. Gek genoeg stimuleert dit ook niet tot het schrijven van een blogje, terwijl het een gezellige regiodag was. We fabriceerden een voorkant voor een tas, ik kwam Els van de Nivonquiltgroep tegen en we hebben samen gelunched en bijgepraat, we hoorden uitleg over hoe we het best een quilt konden bewaren en we praatten en wisselden informatie uit. Van mijn buurvrouw aan tafel kreeg ik zo een kaartje mee van een tentoonstelling in Nuenen van Quilts gemaakt voor tehuizen voor kinderen of ouderen in Oost Europa.

Leuk en aardig. Daar zijn mijn man en ik even gaan kijken afgelopen zaterdag en hij heeft foto’s genomen. Gelukkig maar, want er hingen vrolijke quilts uitnodigend buiten in de zon te wapperen door de lichte bries.                                        20160416_14450220160416_150309   20160416_15040020160416_145418_001                                                                Mooi he, die fleurige frisse quilts…. en veel scherper dan het geleende toestelletje ooit mogelijk had gemaakt. Zoonlief heeft helemaal geen idee hoe bewegelijk een quilt kan zijn en hoeveel actie er is in de quiltwereld! De quilts zullen vast goed terecht komen bij de nieuwe eigenaren.

Ondertussen ben ik lekker aan het werk geweest met een stofpakketje van de Quiltpuzzel, met eitjes, kuikentjes, kippen enzo, en heb ik een kleine top af. Een patroon van een kip in log cabin, ooit tijdens een quiltweek gevonden in een boek van Annie, heb ik nu eindelijk eens uitgeprobeerd. Het viel nog niet mee om de snaveltjes en kammen van de kippen zo precies goed te krijgen en dat is ook niet helemaal gelukt, maar net goed genoeg om mee door te kunnen. Deze kan ik nu doorquilten. Ook een borduurwerkje met lentetafreeltje uit Handwerken zonder grenzen heb ik onder handen.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En ik ben begonnen om een paar cirkels van de Camelot te maken. Ondertussen ben ik met vijfde begonnen. Wel moeilijk voor me, maar een echte uitdaging en de cirkels worden mooi. Toch eens vragen of daar een aardige foto van gemaakt kan worden. Een tussendoortje, twee placemats, een freebee van Red Brolley, is wel af en inmiddels opgestuurd naar twee kleine meisjes in Japan.                             20160320_153503_001                                                                                                Op de valreep nog gefotografeerd. Het is maar lastig zelf geen goede foto’s te kunnen maken. Ik ben aan het nadenken over een nieuw fototoestel, een die niet na drie jaar al begint te kwakkelen, en aan het sparen geslagen.

2 thoughts on “Plaatjes of geen plaatjes

  1. Hoi Hilda ! Leuk je weer eens op je blog te zien , jammer van je fototoestel….kun je zelf met het toestel van Peter omgaan ? (……dan annexeer je dat toch !) Het zijn inderdaad vrolijke kleurrijke quilts voor Oost Europa , zijn ze ook lekker dik/warm ? die tas die er gemaakt werd op de regiodag kwam daar dat patroon van de naaimachine op, dat ik voorbij zag komen ? Ook leuk voor op een hoes voor je machine . Groetjes Corrie.

  2. Hallo Hilde, Inderdaad leuk om je blog weer te kunnen lezen. Balen van het fototoestel. Het borduurwerkje vind ik heel leuk. Verder jij ben lekker bezig.
    Quilt voor mijn kleindochter Lieke gemaakt, ze was daar heel blij mee. 2 jaar is ze geworden. Verder liggen er nog ’n Kerstkleed( moet nog groter) en ’n Hollands quiltje, die is klaar, maar dat wil ik verder uitbreiden, zodat het op ons bed kan . Het moet 160×160 worden. Ik hoor je denken, klein. Maar het is alleen voor boven op, de zijkanten niet en ook het kussengedeelte niet.
    Groetjes Marijke

Geef een reactie

