Yess, er is een quiltje af

He, gelukkig, er is een quiltje af. Met ophangstrook en etiket en al. En nog fijner is dat de mannen hier in huis het een leuk quiltje vinden om naar te kijken.OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                  Dus nu hangt het quiltje op een lege muur in de achterkamer, totdat ik een draad aan de lat gemaakt heb zodat die goed aan een haakje kan hangen en deze in de keuken een mooie plek krijgt. Van de overgebleven paneeltjes en stof maak ik nog een keer een theemuts. Bijpassend, haha. Eigenlijk heb ik wel een hele leuke en nog goede theemuts, maar a la.

Vogels zijn best wel favoriet bij mij. Ondertussen zag ik een leuk quiltje van kuikentjes op een website en nu zit ik me maar te beheersen en te beheersen…IMG_1459                                                                Deze komt van grassrootsquilting.blogspot.nl uit een blogje van januari getiteld “beautiful handwork” en dat vind ik ook. Allemaal mooi applicatie- en borduurwerk.. Kijk toch, die leuke kleurige kuikentjes met hun grappige pootjes en fladdervleugeltjes! Zo veel bij elkaar doen ze me denken aan het kippenhok van mijn opa vroeger. Met pasen was de vloer van het hok bezaaid met piepende en druk bewegende kuikentjes. Wat waren wij verrukt van zoveel moois en zo’n beestje voorzichtig vast mogen houden was geweldig.                 Maar ja, je kunt niet alles maken. Misschien een klein eiermandje met een rand van die leuke kuikentjes…

Nu ik zo vaak in Groningen ben zie ik daar om me heen en bedenk dat het Peerd van ome Loeks toch wel erg van omgeving is veranderd sinds ik klein was. Toen stond hij prachtig te blinken op een grasveldje met bloemenrand er omheen voor het station, heel ruimtelijk.         OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                   En nu? Wow, haast onvindbaar in het steengeweld, maar gelukkig nog blinkend! En lekker Gronings op de plek gebleven voor het station, verandering naast het volgehouden typisch eigens. De loodsen van Van Gend en Loos waren vroeger waar nu het busstation is, dat weet ik nog uit m’n jeugd. Niet meer dat er met paard en wagen werd gewerkt. Wel leuk!

Met quilten ben ik bezig gegaan met de jellyroll die ik won bij het bezoek aan de afgelopen internationale quilttentoonstelling in Veldhoven. Het is een zeer kleurige rol en ik heb er effen stof bij gekocht.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu probeer ik een quilt te maken van een patroon uit de Quilt en zo nr.12, “maison bleue”. De titel slaat bij mij nergens op. Ik gebruik maar weinig blauw en zeker geen tere kleuren, maar het blokpatroon vind ik mooi. Hoe het uiteindelijk gaat worden blijft een grote verrassing, maar ik wilde graag weer een quilt maken met de naaimachine.                     De eerste blokken heb ik op tafel uitgespreid                                            OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA        en een paar zijn al in elkaar genaaid. Het wordt een bont en vrolijk geheel. Dat kan straks best van pas komen op de zonnestoelen in de tuin, want daar horen maar saaie grijze kussens bij. Snel een blok naaien lukt niet, ik heb al een paar keer wat uit moeten halen. Het patroon is voor de gemiddelde quilter volgens het blad, maar ik ben bang dat ik toch een beetje slordig ben soms.  Ach, al doende leert men en ik heb er wel plezier aan, al die vrolijke kleuren!

One thought on “Yess, er is een quiltje af

  1. Dag Hilda,
    Ja, er wordt bij jou gewerkt hoor! Maar wij hier op de bosbeek zijn ook hard aan het werk! We missen je!!!!!!! Groetjes, Corrie, Nelly, FIA, Ria, Carla, Marjolein, Willie, Annie en Hans en Menno.

Geef een reactie

