klosjes garen

Af en toe wat surfend kom je leuke sites tegen. Bij the selvage blog lees ik dingen als “Draai je muziek tijdens het werk? en welke muziek draai je als je aan het werk bent?” of “als je naait heb je dan schoenen aan of doe je dat op sokken, blote voeten, sloffen?” Eigenlijk zijn het vragen die er niet toe doen, maar ze zijn wel grappig. Zo was er ook een vraag over hoeveel klosjes garen je gebruikt per jaar met tal van antwoorden en foto’s er bij. Daar zat ik aan te denken toen ik in Groningen was en bedacht dat ik wel een klosje aurifilgaren van een bepaalde kleur kon gebruiken. Ik maak niet zoveel garen op eigenlijk, doordat ik niet zoveel groot werk maak en niet hele grote stukken met een ingewikkeld patroon doorstik, alleen die klos Aurifil…. een favoriet bij het met de hand naaien en ooit gekocht bij Cordi en in Eindhoven niet te krijgen. Dus op naar Cordi atelier met een goeie reden…. veel te leuk om even naar een quiltwinkel gaan.

Behalve het klosje garen zie ik daar natuurlijk weer van alles en ook iets moois wat me geen hoofdbrekens kost, een paneelquiltje met vogels en vlinders in silhouet. Na enig wikken en wegen kwam ik met de paneelstof thuis dus

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                  en daar ben ik gelijk mee aan de slag gegaan. De stof voor de “lijstjes” en de sashing heb ik in m’n voorraad gevonden. Wat leuk om te doen, zwarte lijstjes om de panelen maken en deze met wat groen/petrol achtige kleur stof als sashing aan elkaar maken. Deze kleuren passen wel goed in m’n keuken. Dus als ie klaar is kan ik afwisselen met het kippenquiltje…. jaja, als die klaar is dan…

Op het internet was onlangs nog een mooie vogelquilt te vinden. Met de paperpiecemethode worden vogels-in-hun-vlucht-blokken genaaid. Wow, die vind ik prachtig!

Light In Flight                                                                “In flight” heet de quilt en het is een blok per maand quiltalong van thetartankiwi.com. Het eerste blok is een vliegende zwaan, links boven in de hoek. O,o, bijna ga ik voor de bijl, maar ik heb nog zoveel werkjes niet af…. eerst eens wat affo’s proberen te maken voordat ik steeds maar begin aan iets nieuws wat ik mooi vind. Het blokje van de zwaan heb ik maar opgeslagen om te onthouden.

Ondertussen houdt onze puppy me geregeld behoorlijk bezig met haar fratsen. Ze is al een paar keer op het voetpedaal van de naaimachine gaan staan terwijl die aan stond. Oei, dat gaf wat ellende, maar gelukkig kon ik het herstellen. Ze probeert steeds op bank of stoelen te zitten en dat mag niet!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                                  Ja,ja, dag baasje, lekker puh! Ze vindt wat uit, laatst lag ze languit op drie eetkamerstoelen onder de tafel en ik maar zoeken waar ze gebleven was. En op de foto was ze op de stoel tegenover me gekropen terwijl ik zat te eten. Wat een rakker is het toch!

Geef een reactie

