Plannen?

Het nieuwe jaar begint met nieuwe randjes, maar ik doe deze keer niet meer mee. Het borduren bevalt me wel, vooral met een of twee kleuren werken en niet te ingewikkelde patronen. Maar om nu nog een lange strook borduurwerk met randjes te maken gaat me te ver.

Wel ben ik aan het verzinnen hoe ik de randjes ga afwerken. Ik ben al wat aan het proberen met quiltblokjes.                              OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eerst dacht ik allemaal Amish quiltblokken te maken en op de punt te zetten om ze dan langs de randjes te naaien. Daarvoor gebruik ik alleen groen- wit- en natureltinten en een dieppaarse kleur. De patronen komen o.a. uit een boek van Susan Briscoe dat ik op de kop tikte bij de Bruna uitverkoop                           OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Er zijn al vier blokken gemaakt en er zijn ± zeven nodig. De achtergrond wordt weer naturel kleurig, effen of met kleine blokjes in licht en donker naturel, dat weet ik nog niet. Eigenlijk wil ik ook nog blokken maken met Sashiko techniek en mijn groene gemeleerde borduurgaren zo op gebruiken, maar zoiets heb ik nog nooit gedaan. Dat zal ik eerst moeten oefenen met een blokje voordat het een hele rij kan worden. En dan het geheel omlijsten met kleine courthouse step blokken in geelgroen en crème OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                en om te zien hoe dat wordt ben ik al begonnen met de courthouse steps te maken met paperpiecing. Het is best leuk, zo wat zoeken, wikken en wegen. Als het niet mooi wordt doe ik het gewoon niet en gebruik ik de blokken wel ergens anders voor.

Afgelopen weekend logeerden we in Allardsoog in het natuurvriendenhuis om makkelijker bezoekjes in het noorden van het land af te kunnen leggen. Wat een ervaring deze keer. Er logeerde ook een koor uit Groningen en ze vierden hun bonte avond. We werden van harte uitgenodigd en luisterden naar liederen van Schubert. Een paar stukken van Satie en Philip Glass gespeeld op een elektrische piano en hoewel mooi gespeeld misten we een beetje de klankkast van de gewone piano. Twee vrouwen zongen het mooie lied “De bokken en de schapen”, dat Adele Bloemendaal eens uitvoerde; toepasselijk na de kortgeleden gebeurde aanslagen. Wat gastvrij en hartelijk was het koor! Ze treden op in Groningen op 4 mei en in Amsterdam op 10 mei, het “Vier mei” koor met muziek over oorlog en vrede van alle tijden. Terwijl we in de huiskamer zaten te luisteren viel mijn oog op een quilt.

2015 01 januari 18 - DSC_1438 klein2015 01 januari 18 - DSC_1439 klein

Toch even op de achterkant gekeken. De quilt is van Dick Holtkamp en heeft de titel “New kid on the block”, gemaakt in 1998. Wat leuk om dat daar te zien. Peter heeft de foto’s gemaakt. Op mijn verzoek, want ik had mijn toestel niet bij me.

We komen vast een keer terug binnenkort. Het logeren is prima bevallen en er is naast familiebezoek nog veel te zien waar we niet aan toe kwamen…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA                                                                Foto van de entree van het huis en een paar flyers. Een van het vlechtmuseum in Noordwolde, dat staat al een tijdje op m’n “verlanglijstje” en een van een tentoonstelling van drie generaties Werkman. Wow, daar wil ik maar wat graag naar toe. Dat komt, dat komt….

Geef een reactie

