Het nieuwe jaar in

Op de valreep heb ik de kussenhoes voor mijn broer af gekregen en met kerst brachten we hem een bezoekje en namen we de hoes mee. Het paste gelukkig precies. De rits heb ik deze keer zonder problemen voor elkaar gebokst, die is maar wat handig bij een rond kussen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het kussen ligt boven op het jaren geleden door mijn oma gehaakte sprei en dat is aandoenlijk om te zien, ook al kleurt het misschien niet zo super. Op de terugweg naar huis zijn we via Amsterdam gereisd om de Alley of light te ervaren en te bewonderen.

IMG_0391

Wow, wat veel lichtjes. Ze gaan langzaam aan en uit en dat gebeurt als een golf door het blok. Er doorheen lopen is heel leuk. Een foto maken daarentegen viel me niet mee. Deze foto is van manlief, hij kan dat veel beter. Hij houdt tenminste zijn toestel recht en dat gaat nogal eens mis bij mij, iets dat bij zo’n object tot rare beelden leidt.

Op de valreep waren we nog bij het concert van het Vlaams orkest, een leuke kindervoorstelling op basis van het boek Alice in Wonderland. Het orkest liep spelend door de zaal en ging op een bepaald moment na het “drink mij” zelfs op de stoelen staan. De kinderen vermaakten zich duidelijk en ook van de mogelijkheid om zelf het dirigeerstokje te hanteren werd enthousiast gebruik gemaakt. Het was door de sneeuw nog een klus om in Antwerpen te raken, maar thuis was het mooi om te wandelen en Juno, onze puppy, is een hele ervaring rijker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFoto0147

Foto0149

De pootjes werden nat en koud…. het bos is ineens compleet veranderd, er waren veel takken afgeknapt door de zware natte sneeuwlaag… alle geuren zijn wat zoek in de nattigheid…. Juno ging af en toe wat onthand zitten… pas de tweede dag met sneeuw bracht de sneeuwpret voor haar.

De kinderquilt die ik van de zomer genaaid heb is via dochterlief naar Bart en Elise gegaan nu ze hun eerste kindje, Maarten, hebben gekregen. Ze zijn er blij mee en stuurden een bedankje. Dat ze die de komende zomer maar mooi kunnen gebruiken.

Nu de sneeuw weer vrijwel weg is, de oliebollen en appelbeignets zijn verorberd, goede wensen zijn uitgewisseld, de geluksballonnen de lucht in zijn gegaan stappen  we 2015 binnen

2015 01 januari 04 - DSC_1402

Wandelen in het Leenderbos, op de laatste dag van de kerstvakantie lekker een frisse neus halen en het helpt alle spijs te verteren….

 

Nog niet zoveel plannen deze keer voor het handwerken, maar dat neemt niet weg dat ik jullie van harte een kansrijk en creatief jaar toewens!

3 thoughts on “Het nieuwe jaar in

  1. Hoi Hilda,
    ook de beste wensen voor 2015 ! Wat een leuk patroon is dat kussen : ik heb hem even op de vergroting gezet om precies te bekijken hoe het in elkaar steekt ! Is dat eigen ontwerp of heeft ’t een naam ? Heerlijk zo’n wandeling in het bos met dat zonnetje , met ook nog een prachtige foto ! Wat zit Juno daar parmantig; ze wordt een echte kanjer !
    Groetjes, Corrie.

    • Dat patroon is “walzing Mathilda” van Klazien Hoomans en het heeft in het quiltnieuws gestaan. Het is een verrassend patroon, leuk om te maken.
      Juno is me er eentje. Afgelopen zaterdag heeft ze een muis gevangen! Nu gaat ze steeds op “muizenjacht” in het bos, de rakker.

Geef een reactie

