Sterren en ’t geheel

Er zijn weer een paar sterren in elkaar genaaid. Nu ik de sterren op een andere manier uitleg op de achtergrondstof, bedenk ik me dat ik beter eerst een paar keuzes kan maken voordat ik nog meer sterren in elkaar zet. Misschien heb ik wel een aantal halve sterren nodig om tot een lopertje te geraken in plaats van hele. Nu Corrie, op je voorstel een paar foto’s gemaakt met verschillende mogelijkheden, maar wat te kiezen?

Zoals ik eerst de sterren neerlegde op de donkerblauwe achtergrond heb ik aardig wat sterren nodig voor een loper van ± 2 meter lang.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Op de foto liggen de sterren op de stofbreedte van 1.10 m en met de achtergrondstof in dezelfde ruit mallen als die waarmee de sterren zijn gemaakt. Er zijn ondertussen al meer sterren genaaid. Elke ster komt maar één keer voor tot nu toe. De breedte van de loper is ± 50 cm. Dat is een mooie maat voor onze tafel, maar zoveel sterren op een klein oppervlak oogt druk. En  ik heb niet meer zoveel verschillende stofjes voor de rest van de sterren als ik door wil gaan met een ster per stofje. Als ik de sterren op de achtergrondstof leg met hexagonnen er tussen ziet het er zo uit

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  ,

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

maar het kan er ook zo uit zien afhankelijk van hoe breed ik de loper maak: een rijtje van drie sterren onder elkaar afgewisseld door vier sterren onder elkaar of alleen rijtjes van drie sterren onder elkaar. En de ruimte tussen de sterren aan de rand?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Opvullen met halve sterren? Of alleen achtergrondstof? Maar dan zou ik wel eens niet genoeg donkerblauwe(?) achtergrondstof kunnen hebben en moet ik andere stof toevoegen. Kan ook mooi zijn, maar ik heb nog niet gekeken in m’n bescheiden voorraadje of ik een stofje daar voor heb. Ik heb eigenlijk niet zoveel van dit soort stof. Die met kleine motiefjes en wat “antiekerig”, zoals sommigen dat noemen. De sterren heb ik vooral van restjes en rolletjes stof gemaakt, omdat het me wel leuk leek om eens iets met dit soort stof te maken. Het is een gepuzzel.

De sterren lijken wel kleiner geworden overigens nu ze met hexagonnen er tussen op de achtergrondstof uitgelegd zijn. Ik heb alle foto’s gemaakt staande op een stoel terwijl het lopertje in wording op de eettafel ligt, steeds vanuit dezelfde opstelling dus. Grappig wat kleuren en een patroon kunnen doen.

Ik ga even rustig nadenken en ik ben benieuwd wat jij er van vindt. De keuze van achtergrondstof heb ik al gemaakt dankzij jouw advies en die van Annie, bedankt.

 

One thought on “Sterren en ’t geheel

  1. Hoi Hilda, Moeilijk !! ik vind alle twee mooi; die met de hexagon (foto 2)vind ik spannend. Die waar de ster met achtergrond( foto 1) een hexagon vormt, komt de ster als zodanig goed uit. Naar mijn idee. Hoeveel stof heb je voor een ster nodig ? Ik zal eens kijken tussen mijn “antiekerig” kleine
    motiefjes stofjes .Ik denk wel dat je de rand met halve sterren af moet werken, de tussen vlakken zijn anders te groot .Heb je al uitgerekend hoeveel sterren je nog moet hebben om de loper te maken op de ene of de andere manier ? Corrie.

Geef een reactie

