Vergeten…

Daar zit Peter na z’n werk in de stoel mail te lezen en hij merkt m’n blogje op. Leuk Hil, dat je zo aan ’t vertellen bent…  Oeps, vertellen… heel de “show en tell” vergeten in m’n blogje. Potverdrie, er was best wel wat te laten zien en te vertellen deze keer ook al heb ik niet overal een foto van gemaakt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een grote gezellige kerstquilt, die zelfs twee keer is gemaakt. Bij de eerste vond kleinkind de quilt zo mooi dat hij hem graag wilde hebben en dat deed oma besluiten nog een te maken voor bij haar thuis. Beide een quilt voor de feestdagen. Applaus en opmerkingen over “zo’n oma willen wij ook”, maar zo’n kijkende en genietende liefhebber als kleinkind lijkt me ook wel erg leuk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een grote kleurrijke quilt voor zoon en schoondochter en de beginletters van hun namen zijn er in verstopt. Een ‘s’ en een ‘m’, dus dat werd even zoeken. Er waren een aantal kleine quilts, waaronder een leuke sinterklaasquilt met de echte zwarte piet in silhouet op het dak. Geweldig en mooi gelukt! Helaas is de foto die ik maakte zo onscherp dat ik die niet durf in te voegen. Nog een foto van een quilt gemaakt van traditionele stof

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

van  krabkappen (of zoiets, ik weet niet precies hoe het heet) uit Spakenburg. De gekleurde voorkanten en de witte achterkanten zijn beide in de quilt verwerkt. Het herinnert me overigens wel aan mijn kerstquilt waar ik dit jaar mee verder zou om ‘m af te maken….  toch eens te voorschijn halen om te zien waar ik gebleven ben met de kerstbomen.

Nu, snel deze toevoeging bij het verhaal over de regiodag. Groetjes!

2 thoughts on “Vergeten…

  1. Ha Hilda , wat goed om twee keer dezelfde te maken ! In de derde rij de S en in de vijfde rij de M gevonden, klopt dat ? Leuk zo’n zoekquilt ! Groetjes, Corrie.

    • Ja, de oranje S zit in de derde rij van boven in het midden ongeveer en de donkerrode M ook ongeveer in het midden, maar inderdaad in de vijfde rij. Je hebt het goed gezien zeg!

Geef een reactie

