cadeautjes, cadeautjes…

He, het wordt tijd om iets af te hebben. De cadeautjes die mee gaan naar Japan namelijk. In het weekend vliegt onze dochter er heen. Nog een dag of vier dus.

Dat is altijd lastig met iets maken voor een ander of een bepaalde gebeurtenis. Er zit een leuke en inspirerende kant aan en een dwingende kant van een deadline of is het passend c.q. geschikt? Nou ja, het regelt zich meestal wel. Ik zit tussen tal van dingen door te naaien en vermaak me er mee. Voor het dochtertje van Azusa heb ik nog een patchworkbal gemaakt uit een boekje van de bibliotheek. Al bladerend zag ik een foto waar ik vrolijk van werd. Een stoffen bal met ‘handjes’ en ‘voetjes’ en ook zo’n olijk gezichtje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dat kon ik toch niet weerstaan en zelfs de mannen in huis vinden ‘m grappig en kunnen er maar moeilijk van af blijven. Ze kijken al steeds naar wedstrijden en horen over topscoorders… een bal in de buurt vormt nu een risico en zeker zo’n uitdagend Humpty Dumpty geval! Allemaal vijfhoekjes, 12 stuks, aan elkaar genaaid en nog wat borduren. Leuk om te doen! Ik maak er vast nog een, want hij staat zo gezellig op m’n tafel en lacht zo aanmoedigend dat ik bang ben dat ik ‘m straks ga missen.

Nu nog de Komebukuro, een patroon van een Japanse rijstzak van Susan Briscoe, met Hollandse folklorestof. Het is gratis te downloaden van de Oakshottsite. Ik heb de buitenkant met strepen en de binnenkant met blauw-witte stof nu af. De strepen met oranje blokjes er tussen waren het meeste werk tot nu toe. Het lijkt zo makkelijk, maar ondertussen. Het kostte me toch weer moeite om geweven stof tussen bedrukte katoenen stof recht te naaien. Zo snel leer ik dat dus niet na al die strepen en al eens eerder een patroon met “jujubesruitjes”. De bodem zit al in de buitenkant en binnenkant. Nu nog lussen, een door te strijken plakkende tussenlaag en het geheel in elkaar en aan elkaar zetten met nog een koord door de lussen om het af te maken. Wow, spannend moment. Daar ga ik vandaag mee aan de slag en ik hoop dat het goed gaat en past…. duimen…

One thought on “cadeautjes, cadeautjes…

  1. Hoi Hilda, is het je gisteren, o, nee eergisteren nog gelukt om je Komebucuru af te krijgen ?
    Kan me helemaal voorstellen dat je nog zo’n Humpty Dumpty bal gaat maken ,heel leuk, je kunt er zelf de goede gezichtsuitdrukking op maken !! voor elke gemoedstoestand een !
    Wens Mirjam een goede reis en prettige tijd in Japan.
    Groetjes, Corrie.

Geef een reactie

