Ufo’s en zo…

Zaterdag, boodschappendag, en ik vind een nieuwe Quilt & zo met een aantrekkelijk borduurgarenmapje er in. Misschien is dat wat om van mijn vouwquiltblokjes te maken. Die blokjes maakte ik na een quiltcursus over vouwwerk. Ik vond het zo leuk om te doen en oefende bovendien de manier van werken om het niet weer snel te vergeten. Een heel stapeltje blokjes heb ik nu, maar ik wist steeds niet precies wat het zou kunnen worden. Een naai etuitje heb ik niet en lijkt me reuze handig. Het idee om zoiets te maken speelt al geruime tijd door ’t hoofd, maar hoe ik dat precies wil maken weet ik nog niet.  Daar ga ik es goed naar kijken en over nadenken straks. Eerst de top van kerstboompjes aanpakken.

Het geheel zit weliswaar in elkaar maar de linkerkant is iets korter dan de rechter en dat wil ik wel even gaan verhelpen, voordat ik de quilttop weg kan leggen. Dit gaat sowieso een ufo worden, maar daar ben ik gelukkig niet de enige in en dat maakt al wat geruster. In het redactioneel van Quilt & zo lees ik over plannetjes naast van alles waarmee Tineke aan het werk is en tegelijkertijd steeds nieuwe impulsen daarnaast krijgt. Dat komt me bekend voor. Ronduit aardig om te lezen is het dat veel meer ervaren quilters ook hobbels en kuilen kennen, zijweggetjes en ommetjes! En het leuk vinden en waarderen. Het quiltvirus denk ik, Annie heeft vast gelijk.

Bij de quiltgroep van Morgenrood wordt eens per jaar een ufoweek georganiseerd. Volgende week is dat het geval, maar deze keer doe ik niet mee. De afgelopen cursus werd ik ziek en ben ik niet echt begonnen met de caleidoscoop. In de nieuwsbrief van Nivon afdeling Brabant is een verslagje van de quiltcursus in oktober te lezen.

quilten morgenrood

Voor degenen die het niet ontvangen hebben is het hier misschien te lezen. Ik heb ondertussen wel mooi werk gezien, doordat Corrie me met tekst en foto’s op de hoogte hield en ik ben benieuwd hoe ver jullie nu zijn met het caleidoscooppatroon. Misschien is na de week een ufo toch een affo geworden. In ieder geval allemaal veel succes en quiltplezier gewenst!

Zaterdag is ook de dag waarop nieuwe randjes rondgestuurd worden. Dit jaar is dat project begonnen, elke week drie randjes borduren, en hoewel ik me niet heb aangemeld bij de website ben ik ook mee gaan doen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dus vandaag of morgen zit ik te borduren achter de computer! Een heel nieuwe ervaring. Ik hoop het wel vol te houden, zo groots is het tenslotte ook weer niet, maar ik weet niet helemaal zeker of het lukt. Als de randjes ingewikkeld worden zal ik ze maar uitprinten. Dat is makkelijker tellen. Van de randjes, die andere deelnemers gemaakt hebben, heb ik al verschillende bekeken en ik ben niet de enige met een eigen keuze. Het blauwe en rode borduurgaren heb ik vervangen voor groen (kleurverlopend) en wit. Ik ben benieuwd hoe het geheel er bij eenieder uit gaat zien aan het eind van het jaar.

3 thoughts on “Ufo’s en zo…

  1. Gefeliciteerd met je blog en tot een volgende quiltcursus. Het virus heb ik nog steeds niet, ik houd mezelf bezig, ja en dat kikkert me op. Tevens zijn die quiltdagen heerlijke vaste punten in een jaar.
    Tot ergens, succes, een fijn jaar………………Willie Griffioen

    • Hoi Hilda , tijdens de UFOweek heb ik gelegenheid gehad om het jubileumboek van Annie te bekijken. Het is heel leuk geworden , met veel extra foto’s van Annie en ook het verslagje uit het Brabants Nivon nieuwsblad. Willie zegt wel dat het virus haar niet te pakken heeft, maar ze was maar wat enthousiast van dat winkeltje met die Open Dag in Best….. Ze heeft zelfs geinformeerd naar een tassencursus! Die randjes borduren….waar gaat dat van uit ? Lijkt me best leuk te
      worden als zo’n lapje vol komt met mogelijk steeds ingewikkelder wordende steken ? Ga je die borduurlap ook verwerken in een quilt ?…..groet , Corrie.

      • Hallo Hilda, ik ben dit weekend opzoek geweest naar je randjes : 2meter dat is een eind ! Maar kijk eens op http://www.vingerhoedskruid.blogspot.com dit is een Belgische borduurgroep met elke 2 jaar een fantastische tentoonstelling ! 2014 is het weer zover, als je de kans hebt ga er een kijkje nemen . groet, Corrie.

Geef een reactie

